21 augusti 2022

En fredag i augusti

Fredagen! Vad innehöll denna dag? Jodå den innehöll på ett gympass och jobbpass. Det var sånt kvavt och klibbigt väder. Enligt prognosen skulle det bli oväder framåt eftermiddagen/kvällen. Och ja det låg i luften så att säga.

Jag kände mig faktiskt lite halvhängig på jobbet. Inte så jag kunde sätta fingret på det men ja energinivån var något lägre än vanligt så att säga. 

Efter jobbet så åkte jag och storhandlade mat. Härligt att göra en varm och svettig fredagseftermiddag när det dessutom är barnbidragsutbetalning. Och pension va? Ja mycket folk var det. 


Sen kom mamma och en kompis till henne förbi på en fika då de var i trakterna. Leah hade blivit bjuden till en kompis på kvällen på födelsedagsfirande som hon såg framemot. Var lite orolig om hon skulle orka men det gjorde hon efter att ha vilat när hon kom hem från skolan. 


På kvällen sen började det mullra på avstånd och rätt som det var tokvräkte regnet ner. Trodde åskan skulle komma närmare oss men den höll sig faktiskt på avstånd den här gången. Däremot regnade det verkligen helt galet mycket. 

Jag började känna mig förkyld också på kvällen, nej!! Vi som skulle till Astrid Lindgrens värld dagen efter. Det går inte för sig.  


Så jag tog mig ett glas whisky för att mota bacillerna. Fy i helvete så äckligt det är... Det är värre än hostmedicin. Men enligt Pontus så är det ett utmärkt sätt att undvika att bli sjuk på. I och med att vi hade planer dagen efter så tog jag till alla medel. Även att det innebar att svälja whisky. Usch får obehagliga rysningar bara av att minnas den där äckliga smaken. 




//Sofie 

Inga kommentarer: