16 november 2022

Som ett brev på posten

Leah har nyligen varit förkyld. Mest snorig, ingen feber eller värre variant utan ja lättare förkyld. Och i måndags kväll kände jag av det i kroppen och vips så hade skiten kommit till mig...Det slår aldrig fel. Min kropp och mina bihålor har världens sämsta immunförsvar när det kommer till sånt asså. 


Jag var också mest snorig så besätmde mig för att stå över träning, hundpromenad och sånt för att inte trigga igång skiten ännu mer. Åkte och jobbade och det gick rätt bra till en början men ju längre dagen gick ju tjockare blev snoret. 


Däckade en stund när jag kom hem mem efter det kände jag mig ändå lite bättre. Och när jag känner mig lite bättre kan ju inte jag bara vara och inget göra. Särskilt inte när det är kaos här hemma. Skjutsade Leah till träningen och stannade till och gjorde det mest välbehövliga köpet på lääänge! 

Ett nytt dammsugarmunstycke till vår dammsugare! Det gamla har varit trasigt sååå länge och jag har tänkt sååå länge att jag måste köpa ett nytt men bara glömt bort det hela tiden. Rätt irriterande att dammsuga och munstycket bara lossnar hela tiden. Men inte längre! Så jag blev inspirerade att fortsätta städa när jag återigen hade en välfungerande dammsugare. 


Jag grejade på här hemma men det tog på krafterna. Somnade rätt ovaggad sen. Eller ja det gör jag ju alltid i stort sätt så det var väl inte så ovanligt. 


//Sofie


Inga kommentarer: