26 oktober 2007

Här kommer ett litet tips...

Ni kanske har hört uttrycket: "om det är något man ska stopa in i örat så är det armbågen", för armbågen kan man nämligen omöjligt få in i örat. Och så ledes ska man inte stoppa in saker i örat för örat är en ömtålig del av kroppen...

Det har Sofie fått erfara.. skulle rensa öronen på vax och stopade då in en tops i örat..oj oj oj nuförtiden kan Sofie lätt sätta sig in i hur de döva (eller kanske halvdöva) har det ute i samhället, jag hör inte ett skit på det högra örat! Försökt ringa sjukvårdsupplysningen för att höra vad man ska göra, om det är farligt eller inte att tappa hörseln på ena örat:P Men naedå inget svar jag får.. och vårdcentralen hade ingen tid till mig för en nästa vecka hmm.. men men jag får hoppas att jag får tillbaka hörseln tills dess:P

Så kom nu ihåg, tops ska man inte använda i öronen ta varningstexten på allvar!!!

Inga kommentarer: