02 april 2017

Pontus 30 år

Nu är vi hemma igen efter en helg på vift där vi firat Pontus som fyllde 30 år igår.

Pontus har inte vetat om något så jag har fått planera allt i smyg. Det Pontus ville göra på sin födelsedag var att åka iväg bara familjen, alltså jag, han och barnen. Vart och vad vi skulle göra brydde han sig inte om utan det fick gärna jag planera och det gjorde jag.

Så i fredags eftermiddag åkte vi iväg. Målet var Västerås (hade Pontus aldrig kunnat gissat sa han) där vi checkade in på Scandic hotell.

Hade inga direkta planera för den kvällen förutom att vi gick ut och åt mat på en sportbar inne i stan. Vi köpte sen med oss godis och åkte tillbaka till hotellet och kröp ner i sängen och hade tvmys innan vi alla somnade.

Dagen efter kom överraskning nummer ett för Pontus. Efter vi ätit frukost och höll på att göra oss i ordning för dagen så knackade det på dörren. Utanför stod Pontus alla syskon med familjer och sjöng så fint och hade tårta med sig. Det blev tårtkalas i vårt lilla hotellrum innan vi begav oss iväg på dagens aktivitet, nämligen actionbadet kokpunkten!

Ett rätt nyöppnat äventyrsbad som verkligen levererade. Vi hade så kul både stora och små! Det fanns flera olika rutschkanor (en del lite snällare och en del lite värre), en klättervägg, en avdelning för de mindre barnen, flera bubbelbad och massa annat skoj. Det fanns något för oss alla.

En bra grej var att man fick ett armband som man hade både till att låsa sitt skåp med men även att registrera alla sina köp (typ mat och dricka) som man sen efteråt betalade innan man gick ut från badet. Det tyckte jag var väldigt smidigt!

Timmarna där inne gick väldigt fort. Ett ställe jag rekommenderar ett besök till!

Efter badet så blev det lite nedvarvning på hotellet (alla bodde på samma hotell) innan vi gjorde oss i ordning för middag på Jensens Böfhus. Där så blev Pontus överraskad igen med att även hans föräldrar dök upp. Så vi var ett stort gäng som skulle äta. De hade abonnerat en del av restaurangen för oss vilket var helt perfekt med tanke på barnen.

Vi åt och drack en massa gott. Herregud jag var fortfarande mätt när jag vaknade i morse. Fast hotellfrukost gick ner ändå:-)

Vi har haft en sån bra helg med trevligt sällskap, massa skratt och gott att äta. Kul att träffas alla och kunna umgås så här. Pontus var jättenöjd och vart väldigt överraskad, vilket såklart var extra kul:-)

Tog knappt några bilder men bjuder på en av oss var innan vi skulle ut och äta igår.


 Stort Grattis till världens bästa man och pappa på 30 årsdagen! 





//Sofie 

Inga kommentarer: