02 september 2022

Bort med det slitna

Även onsdagen bestod både av träning och så jobb. Något mer då? En jäkla massa skjutsade på barn. Och ett frisörbesök för min del! 


 

Kapade av det slitna endast den här gången. Var sugen på att slinga eller färga men ska låta håret vila lite. Min vanliga frissa är ju föräldraledig, ja hela salongen är föräldralediga och får/ska ha bebisar, så jag hade bokat besök på en annan salongen den här gången. En tjej som jag jobbat med tidigare men som har en stol på en salong. 


Hon jobbar även med hairtalk så nu är jag sugen på att sätta i det igen. Jennie gjorde ju det sista och jag var ju så nöjd! Kruxet då var att det inte fanns någon salong här i stan som jobbade med hairtalk så varje gång det skulle sättas om fick jag åka till en frissa i Mjölby = inte så smidigt... 


Men nu skulle jag ju kunna sätta i det hos Jennie igen och sen har jag den här salongen att gå till vid omsättning. Ja vi får väl se men det lutar åt det. 

Jag brukar alltid ta en tallrik filmjölk till mellis när jag kommer hem på eftermiddagen efter jobbet och varje gång ska Kaj-Åke slicka tallriken när jag ätit klart. Det hör till. 


//Sofie 

Inga kommentarer: