26 juli 2010

Aldrig mera Burger King

Igår när vi åkte hem så sov barnen nästan hela vägen. Det var efter Motala som de vaknade och då var vi alla hungriga. Tänkte stanna till vid McDonalds i Mjölby för att få i oss lite mat. Dock var det inte en enda ledig parkering när vi kom dit. Skit också. Pontus föreslog då att vi kunde åka bort till Burger King och kolla (jag är alltså burger king oskuld och tvekande men mat var vi ju tvungna att ha då båda barnen började gnöla i baksättet så det fick bli det).

45 minuter. 45 minuter och då fick vi inte ens rätt mat. Seriöst jag har aldrig varit med om något liknande. Hugo var jätteduktig och stod med mig i kön men efter en kvart ville han vara hos Leah och pappa. Och efter ytterligare en kvart började Hugos psykbryt. Då ville han ha mat. Han la sig ner på golvet och gallskrek. Alla i kön vände sig om och kollade på Pontus som satt och svettades med en gallskrikande 2 åring och en Leah på armen. Tyckte Hugo sköte sig bra. Man kan inte begära allt för mycket av en hungrig tvååring. Åker man till ett snabbmatställe så förväntar man sig ju att få maten snabbt också. En gubbe i kön tyckte att Hugo talade för oss alla i kön om hur segt det var att stå där haha. Ett par ungdomar bakom pratade hej vilt om hur Pontus borde gå ut med sitt skrikande barn (ähh det spöregnade ute? och kanske var det ju så att barnet var hungrig och inte fått sin mat än?) Efter fem minuter av Hugos skrik sa de att de fattade inte hur någon kunde skrika så länge. Då vände jag mig om och sa att han minsann inte alls skrikit länge. Kom igen om tre timmar. Då höll de käften.

Kön rörde sig alltså i singelfart om inte långsammare. Och när jag väl kommer fram ja då försvinner tjejen i kassan och där står en hel kö utan någon som hjälper till. Då frågar jag irriterat tjejen i kassan brevid om denna kassan har stängt igen eller vad det är frågan om. Då gör hon ett liiitet försök att få någon att ta kassan utan resultat. Till slut kommer den tjejen som var där innan tillbaka och tittar förvånat på oss och undrar om vi fått våran mat ännu? Jag bara nej jag har inte fått beställa ens. Då var jag så irriterad att jag sa att jag vill ha det som de redan hade klart. Jag orkar inte vänta på hamburgare som alla andra fått göra. Jag ville ha två vuxenmenyer och en naturell barnhamburgare. Vilek nsort kvittade vid detta tillfälle. När jag kommer till bordet så visar det sig att vi har fått tre stycken barnhamburgare. Kul.

Aldrig mera Burger King och absolut inte den i Mjölby!

PS: Ja vi hade kunnat gå ut därifrån men nu var vi så hungriga så jag tänkte inte gå utan mat. Och dessutom har jag köat i över 40 minuter så ska jag inte ge dem nöjet att slippa undan en skrikande Hugo. Det var rätt åt dem att jobba under barnskrik. Och nej i det läget orkade jag inte ens bry mig om alla de andra gästerna. De var lika irriterande som jag över denna dåliga service.

Fy asså aldrig mer Burger King. Tacka vet jag mitt älskade MAX! Eller för den delen McDonalds:)

//Sofie

1 kommentar:

Sara sa...

Tacka vet jag Donken eller hur Sofie ;-) VI är aldrig så långsamma i Mjölby! Kom till mig istället nästa gång! :P