21 juli 2010

Fönsterbyte

Ja på lille motorbåten...Pontus och Robin håller på med det nu. Hugo ligger i båten och sover samtidigt haha så söt:)

Pontus pappa och mamma var här en runda igår. Pontus och hans far grejade det sista med våran ved (vi är sena som vanligt när det kommer till det...) så nu äntligen är all ved färdig klyven och ligger i högen. De höll på precis hela dagen så det var nog tur att vi fick hjälp med det. Maria kom förbi efter jobbet också och vi åt lunch tillsammans och tjöttande, alltid trevligt. Hon och Daniel kommer till dopet och kräftskivan också, en liiten påminnelse till alla som inte anmält sig ännu haha:) Har nämligen inte hört från så många än:)

På kvällen var vi hos Pontus kusin Urban. Vi skulle låna hans båtkärra och där så blev vi bjudna på hembakt blåbärspaj, såå himla god! Hugo åt så han fick sitta i blöjan när vi åkte hem sen haha. Snacka om fläckar... Men det är ju så det ska vara:) Han hade gjort saft också på blåbär (han är lite småhuslig av sig Urban:) och den var också supergod! Jag ska också försöka ge mig ut och plocka blåbär så jag kan göra saft på det.

Vi var på BVC med Leah häromdagen också. Nu mer väger hon nästan 6.2 kilo och är 61.5 cm lång. Tjockis som sagt. Hon hade gått upp ett kilo på fyra veckor:) Sprutor fick hon med och det gillades inte...Inte heller av Hugo. Han fick följa med in och när Bvctanten stack Leah och hon började skrika så gick han fram och daskade till bvctanten på benet haha. Ja vad ska jag gör, bli arg på honom?:) bvctanten skrattade mest åt honom som tur var:)

Nu ska jag kolla igenom lite barnkläder. Dels till Leah och sen till Robin och Lollos lille. Tror det är bestämt att han ska heta Lucas nu i alla fall. Så fint!

//Sofie

1 kommentar:

Sandra sa...

Jag kommer både på dop och kräftskiva, ifall jag inte hade anmält mig :-)