16 januari 2018

Gnuggar mig i ögonen

Jag började klia mig i ögonen nu men hade helt glömt bort att jag inte tagit bort sminket. Så nu sitter jag här och ser ut som en panda runt ögonen. Tjusigt värre. Men för en gångskulle kliade jag mig kladdig när jag ändå snart ska tvätta bort det. Det är annars så typiskt mig att göra när jag ska iväg och precis sminkat mig typ.

Har jobbat idag och sen har det varit fullt upp. Hann med en promenad med bästa Ebbe medan Hugo hade sin innebandyträning ikväll. Vi gick dock inte riktigt lika länge/långt som vi brukar. Jag hade paket att hämta ut med så fick bli ett stopp på ICA för att hinna göra det också.

Hugo och Leah blev överlyckliga över det som låg i paketet. Nämligen de simmärkena som de var så duktiga och klarade av och tog i somras. De har frågat x-antal gånger om när de ska få köpa sina märken. Hittade en hemsida där simmärkena såldes lite billigare så då slog den sparsamma mamman till och barnen kunde få sina simmärken. Tycker kanske det är lite halvonödigt att köpa då de bara sitter där på märkesskölden och är fina märkena. Barnens bryr sig ju inte direkt om dem sen.

Men nu har de sina märken och de har ju varit väldigt duktiga som klarat av och tagit dem. Nöjda barn är alltid trevligt att ha även om det är köpt glädje:-)


Så jäkla pilligt det var att få dit dem! Nålar som är veka som jag vet inte vad. Tålamod för sånt där pill är inte min starka sida men nu sitter de är iallafall.

Nu ska jag kolla på handboll. Gissar på att jag somnar någon gång i första halvlek, men jag ska försöka hålla mig vaken. Fast jag behöver väl kanske min skönhetssömn med egentligen då jag börjar tidigt imorgon och jobbar sent plus att vi har personalmöte efteråt till klockan 19... Det är min onsdag det:-)

//Sofie


Inga kommentarer: