29 maj 2022

Ledig fredag

Efter frukosten åkte jag och Leah in till stan en sväng för att fixa några saker. Hämtade ut paket åt Pontus och så jag jag förbi och hämtade mina nya ilägg till skorna. 

Ser så simpla men gör sån nytta och är så jävla dyra. Ett par tusen lappar fattigare hoppas jag mina fötter å ben ska må bättre. 


Jag drog sen till gymmet och körde ett pass där. Så mycket folk! Hatar att träna såna tider men nu blev det så. Det är hör ju inte till vanligheterna som tur är. 


Sen blev hem för att fixa lunch. Pontus han jobbar på för fullt med att få båten klar. Senaste två veckor har han ägnat varenda ledig stund åt båten. Som alltid är det mer saker att göra än vi tänkt från början. I år ska vi ju åka Göta kanal så då vill vi verkligen ha allt i ordning och även hunnit fixa lite extra saker. Så Pontus har hållt på sent in på nätterna senaste veckorna och ändå är vi inte klara än. Håller tummarna att vi ska ha allt klart tills på måndag för då är sista dagen att sjösätta om vi ska kunna få i båten här hemma en sväng med. 


Jag och Ebbsson tog oss en promenad på eftermiddagen. 


Himla skönt väder. För stunden iallafall. Vädret växlade rätt bra fram och tillbaka. 


Jag tog på mig mina nya ilägg i skorna. Inte så smart att börja ha på sig dem på en timmes promenad. Det vet jag ju! Hade rätt ont när jag kom hem sen. Suck... 


Sen blev det lite städning här hemma. Fick badrummen rena och sängen renbäddad. 


Sen orkade jag inte mer. Nån måtta får det vara när det är fredagkväll. 


Till middag blev det årets första färskpotatis! Då gott! Det är alltid något speciellt med just den första färskpotatisen. 


Jag gjorde en smulpaj med rabarber och hallon till efterrätt. Testade ett nytt recept och det blev riktigt gott! I och för sig ska det väl mycket till för att misslyckas så totalt att den inte ens skulle vara ätbar? Skulle den bli bränd skulle man nog ändå kunna äta den med lite extra vaniljsås på. 


//Sofie 


Inga kommentarer: