18 juni 2009

Jag gråter

Pratade med de på skatteverket och jag kommer inga pengar få nu innan hösten.. Varför? Jo jag har byt bank! De konstiga är bara att jag inte behövt anmäla något nytt kontonummer till försäkringskassan eller något annat ställe när jag byte bank för det ska ske automatiskt nämlöigen. Men tydligen inte till skatteverket, ta er i aslet! Trött jag blir. rikigt jävla surkärring var det jag pratade med också. Jag frågade om det hade varit likadant om det varit tvärtom, att jag skulle betala in pengarna till dem om jag hade kunnat göra det senare fast jag skulle betalat in dem innan midsommar. Men det var verkligen inte samma sak ansåg hon! Fy skäms på mig jag ska ju hålla koll på sådant själv! Räkna inte med att få någon hjälp från något statligt, moderatjävlar. Se nu fick jag in dem också:)

Ursäkta språket men jag är såå sur! Pratade med Pontus nu om hur vi skulle göra med våran semester. Han tyckte vi kunde låna till den sålänge av våra "huspengar" men hur kul är det egentligen? Låna av sig själv? Men men hellre det än ingen semester alls. Jag har längtat efter en helg för bara Pontus och mig jag vet inte hur länge. Så nu ska inte skatteverket få förstöra det!

//Sofie

Inga kommentarer: