10 oktober 2009

Nu är Pontus hemma igen, eller inte...

Haha nu sitter jag här hemma helt själv:P Pontus har tagit med sig alla pojkarna (undantag katterna) och åkt iväg på båtbygge. Hoppas bara Hugo uppför sig bra så de kan få lite gjort på båten också:) Pontus kom hem igår och jag tror aldrig jag längtat så mycket efter att få sluta skolan! Vi hade en myskväll igår. Först åkte vi in till Tranås och gick på kvällspromenad hela familjen och sen stannade vi förbi fiskbilen och köpte med oss färska räkor hem som vi smaskade i oss. Gjorde varsin skål chokladpudding till efterrätt men herregud så mäktigt, jag fick inte ens i mig halva men Poker åt så gärna upp det:) Sen hade jag ju tryckt i mig 2 Twix på dagen så det kan ju bero på det. De har nämligen en mat/godis maskin på skolan men det lilla som är av det "matigare" slaget i denna maskin tar ju typ slut så fort skolan öppnar vilket är lite irriterande att de inte fyller på den under dagen. Ska man sitta och skriva i 2 timmar på eftermiddagen och inte ätit något sen frukost så behöver man faktiskt något i magen...

Jaja nog tjatat om det. Nu ska jag ner och tända i pannan och sedan plocka undan lite av alla grejer som Hugo dragit fram. Helt otroligt hur så små barn kan ställa till med så stor oreda haha.

//Sofie


En bild på Hugo hemma hos Pontus mormor

Inga kommentarer: