12 juli 2012

Trögare än Trögast!

Jag har stött på världens trögaste människa. Det ni.

Jag och barnen åkte till stan för att göra massa ärenden. Där i bland att handla mat till våra ekande skåp här hemma. I affären vill Leah ha russin. Visst tänkte jag och slänger ner ett sånt där storpack bestående av flera mindre askar med russin i.

Till kassan är det KÖ! Med stora bokstäver. Leah blir väl uttråkad där i kundvagnen och pillar bort plasten på det som håller samman alla de små askarna med russin. Så nu är det 6 stycken lösa askar med russin som ligger i vagnen. Säger till kassörskan när vi kommer fram vad som hänt och det var lugnt. Bara det att lappen med sträckkoden försvunnit så hon får ringa ut till personal i butiken för att fråga om priset.

Kassörskan: "Ja det är ett sånt där paket med flera småaskar russin i, 7 stycken är det. Jaha finns det bara sexpack? Men det här är ju 7 stycken askar. Vad var priset sa du?"

Hon lägger på luren och varpå jag måste poängtera att det ju faktiskt bara är 6 stycken askar.

Kassörskan: "Nej kolla här"

Och här händer det otroliga. Hon räknar till 7! Hon räknar så att 6 askar blir till 7! Men det är 6!

Jag: "Men hallå kolla här det är ju 6 stycken, 1 2 3 4 5 6!"

Kassörskan: "Men sluta tjata du kan få med den sjunde på köpet!"

Jag: "Men det är ju bara 6 stycken askar!".

Räknar ännu en gång för henne men hon ger sig inte! Inte jag heller! Vilken idiot till människa!

Kollar på tjejen bakom mig i kön och hon har samma blick som jag. Hon var också tvungen och visa på hur fel denna människa till kassörska har och inflikar:

"Men det är 6 stycken!"

Då blänger kassörskan på oss och sen säger hon inget mer än: "890 kr!"

Hur kan en människa som inte ens kan räkna till 6 få jobba i affär? Hur? Eller en som jobbar i affär som inte kan jobba efter "kunden har alltid rätt", speciellt när kunden/kunderna har rätt!

SÅ TRÖG MÄNNISKA!

//Sofie




1 kommentar:

111213 sa...

Hahaha årets trögo