29 november 2013

Jobbhelg på G

Snart ska jag packa in barnen i bilen (igen) och leverera dem till Pontus innan jag åker till mitt jobb Japp nu är det jobbhelg igen för min del. Ska dock inte klaga då jag inte jobbat de senaste tre helgerna som varit:-)

Vi har varit iväg en stund idag. Hugo har besökt morbror Erik en sväng och Leah har adventsstädat med mormor. Jag åkte undertiden och skulle se om det fanns någon bra bokhylla att ha i Leahs rum ute på landet där mamma och pappa har en massa gamla möbler stående. Jag hittade ingen bokhylla med jag hittade en gammal stringhylla som jag ska skapa lite liv igen och så hittade jag även dessa:


Så glad jag blev över dessa gamla silverfat! Varför? Jag har letat efter såna här hur länge som helst! Vadå såna finns det ju in mängder av på olika loppisar. Ja det gör det men har sökt efter såna som är magnitiska vilket har varit svårare att hitta några som varit men det var dessa två!

Hittade ett tips på nätet om hur jag kan få dem skinnande igen så det ska jag prova. Sen är tanken att jag ska använda dem som anslagstavlor. Så snyggt det kommer bli! Och vad glad Pontus kommer bli när jag berättar de roliga nyheterna:-)

Nu ska jag hoppa i jobbarkläderna för klockan hon tickar på i alldeles för snabb takt.

//Sofie

3 kommentarer:

Jennie sa...

Känner igen idén om anslagstavlor. . Hm.. äntligen hemma kanske!

Zouphie sa...

Kanske varit med som tips i äntligen hemma också?:-) jag såg det i en tidning hemma hos mamma för läääängesen! Men då hade de även målat med griffeltavlefärg men det tänkte inte jag göra. Ska använda den enbart som anslagstavla då jag tycker de är så fina som de är plus att vi redan har en griffeltavla i hallen som vi använder till sånt:-)

Jennie sa...

Håller med, inte måla och dölja de fina faten!