29 november 2015

Första advent

Kan väl inte undgått något att det är första advent idag? Sociala medier väller över av bilder där folk tänt första ljuset i sina adventsljusstakar.

Här hemma har vi haft en riktig hemmadag. Leah är som nämnt tidigare piggelin igen och har inte visat några tecken på att må dåligt. Hugo har varit iväg på sin innebandy och jag passade på att springa runt på stan för att leta efter omtag att ha till gardinerna vi äntligen satt upp i vårt sovrum. Hittade jag några omtag då? Nej.

Fick med mig en julduk att ha på soffbordet i alla fall. Jag och barnen plockade fram alla tomtarna igår och pyntade hej vilt här hemma. Så nu är det så advents och julfint som det bara kan bli.

Har annars plockat och grejat med en massa här hemma. Finns alltid en massa sånt att göra. Ikväll åt vi grillade korv framför öppna spisen och hade det mysigt värre. En helt perfekt 1:a advent må jag säga:-) Nu har vi laddat batterierna för kommande vecka!

//Sofie 

Inga kommentarer: