11 december 2018

En tisdagkväll i december

Sitter och är helt proppmätt, ja nästan lite illamående efter middagen. Pontus hade gjort schnitzel med ugnsrostade grönsaker och beasås till. Smakade bra efter att jag varit ute på en långpromenad med Ebbe medan Hugo spelade innebandy.

Åt nog för fort för jag blev helt konstig i magen efteråt. Det går förmodligen över snart då jag kan bli så här när jag äter för fort. Är bara lite nojig efter larm om att vinterkräksjukan kommit. Jag tjatar hål i huvudet på Hugo och Leah att det ska vara noga med att tvätta händerna ordentligt med tvål och vatten. Vidrigt värre att åka på sån skit. Hoppas innerligt att folk som får det håller sig hemma så smittspridningen minskar.

Men inte ska jag måla fan på väggen innan helvetet brutit ut inte.

Jag ska däremot ta och gå ner till tvättmaskinen som ropat på mig ett bra tag om att den är färdig. Tvätten som aldrig vill ta slut...

//Sofie


Inga kommentarer: