31 december 2023

Hostmedicin och Whisky

Sjukstugan fortsatte även under lördagen. Sov inte många minuter alls natten till igår. Helt värdelöst att inte kunna sova när det är just sömn som man behöver. 


Testade att kontakta läkare via en vårdapp för första gången i mitt liv. Kände att jag verkligen behövde något mot hostan. Helt hemsk att bara hosta och hosta och inte kunna vila eller sova överhuvudtaget. 


Receptfria hostmediciner kan ju gå och ta sig någonstans. Har det funkat för nån människa någonsin? 


En halv timme senare hade jag fått ett recept utskrivet så åkte till apoteket för att hämta ut. Gick först sisådär då inget apotek hade det hemma. Var runt på tre olika innan jag tillsist fick tag i den. Håller tummarna att det ska hjälpa. 


På kvällen såg vi ikapp senaste avsnittet av På Spåret och till det serverades det whisky. Pontus trodde det skulle göra susen för mig. Whisky smakar ju värre än hostmedicin, jag fick inte ens i mig allt. Hur kan folk tycka om att dricka det frivilligt? Usch alltså... Men vad gör man inte gör att bli frisk?



//Sofie

Inga kommentarer: