26 mars 2024

Knäcka ryggen

Måndagen bjöd på "sovmorgon" vilket var välbehövligt. Jag sov nämligen som en kratta natten till i måndags. Vaknade 00,30 och låg och vände och vred på mig. När klockan var 03,45 klev jag upp och tog med täcket och kunden ner till soffan för att se om miljöombyte kunde gynna sömnen. Nja, inte direkt. Sen ringde Pontus klocka och då var jag klarvaken. Men lyckades slumra till en extra halvtimme så fick lite sömn i alla fall. 

Behövde inte gå upp riktigt så tidigt denna här dagen då jag hade besök hos kiropraktorn kvar över åtta. 


Jag upplevde ju en liten förbättring i ryggen och hon höll med om att det såg bättre ut. Inte bra, men bättre. Så hon knäckte lite till, körde laser och masserade. Jag ska ge det några dagar nu och förhoppningsvis ska jag märka skillnad över påsk ledigheten. 


Missade sen tåget som gick från Tranås så jag tog bilen och tog nästa tåg från Mjölby istället för att inte missa allt för mycket tid från jobbet. 


Men den här stolen får nog stå där ett tag till. Sex veckor sen jag satt där senast och tyvärr verkar det bli ytterligare en period. Stå och jobba har blivit min grej så att säga. Min ofrivilliga grej. 


Det gick ändå bra att jobba efter besöket. Den här gången behövde kiropraktorn inte gå in lika djupt och jobba så kände mig ändå helt okej efteråt.


Men jag var väldigt trött när jag kom hem sen på kvällen. Blev inte mer gjort den här måndagen så att säga. 




//Sofie 


Inga kommentarer: