29 augusti 2023

Segare typ av söndag med juligt inslag

Kändes som jag aldrig riktigt kom igång den här söndagen. Som att det var jag som varit på whiskey kväll och var bakis fast jag inte varit? 


När klockan slagit elva drog jag iallafall iväg för att besöka apoteket och hämta ut ett rekommenderat brev. Hugo är dunderförkyld stackarn så behövde handla lite på apoteket till honom. Så jag har bara nedräkning tills att jag åker på skiten jag med.


Pontus och jag tog oss ut på en promenad sen för att rasta Ebbe, röra på oss och njuta lite av det fina vädret. Dagen innan var det elva grader ute och spöregn hela dagen. Dagen efter strålande sol och tjugo grader varmt. Det svänger så att säga.


Gräset växer som fan (rent ut sagt) nu när vädret varit som det varit. Planen var att jag skulle klippa gräset men Leah ville tjäna en peng så hon fick äran att klippa. 


Vår åkgräsklippare ha gett upp för gott nu så ska det klippas är det hand. Som jag i och för sig alltid gjort. Vår åkgräsklippare har varit opålitlig länge och saknar dessutom uppsamlare så jag har alltid föredragit att klippa manuellt. Det blir så mycket gräs som följer med in annars när man inte klipper med uppsamlare. Se om vi kan lyckas köpa en fungerande åkgräsklippare med det. Det hade varit skönt. 


Något annat denna dag var att Pontus fick sin julklapp av mig. I augusti månad, heeelt normalt! 

Pontus visade mig ett par rullskidor för ett tag sedan som han ville ha men de kostade för mycket.  

Det var ingenting mer med det men jag fick sen upp erbjudande om dessa rullskidor plus att jag hade medlemsrabatt. Så helt plötsligt var de inte lika dyra. 

Något jag alltid börjar med tidigt är inköp av julklappar. Eller ja, även födelsedagspresenter passar jag på att köpa jag när jag hittat något passande. Vi har så många som det ska köpas till och jag tycker om att ge saker jag tror person verkligen kommer gilla och uppskatta. 

Så jag kan köpa julklappar och födelsedagspresenter lite när som under året när jag hittar något passande. Inget konstigt liksom. Så när jag såg det här erbjudandet med rullskidorna tänkte jag att nu har jag ju en perfekt julklapp till Pontus! 

När jag sen hämtat ut dem så slog det mig att det är ju nu han egentligen har mest glädje av dem. I december är det ju helt fel säsong och dessutom flera månader bort till att kunna använda dem. 

Frågade om han ville få sin julklapp redan nu då det skulle passa och det ville han. (För han vet ju att jag inte kan hålla mig och köper något annat till honom i julklapp sen ändå).

Han blev väldigt nöjd och det passade ju väldigt bra att få dem nu då hans gamla rullskidor sjunger på sista versen.


Han hann dock inte testa dem då han skulle iväg och spela tennismatch. Jag var hemma och gjorde inte allt för mycket. En seg söndag som sagt.  



//Sofie 

Inga kommentarer: