24 augusti 2023

Tandläkare, en trasig tånagel och fyndade blusar

 


Den här dagen gjorde jag något jag aldrig gjort förut. Körde gymmet gånger två! Det blev både ett morgonpass och sen även ett eftermiddagspass. Det hör inte till vanligheterna men jag ville komma i fas med veckans träningspass och då det inte blev något dagen innan.


Något annat det blev var promenad. Jag och Ebbe gick promenad i Nässjö medan Hugo var hos tandläkaren. Hela den här veckan är fullbokad med massa olika tider av diverse olika slag. Underbart! 


När Hugo var klar hos tandläkaren blev det ett läkarbesök med Leah. 


Hon har haft problem med återkommande nageltrång på ena stortån. Nu har det varit riktigt illa då det blev ett besök hos doktorn. 


Doktorn bedövande och skar upp hela stortån. Nu blir det att ta det lugnt i en veckan och sen blir det återbesök. 


Hugo hade bortamatch så jag skjutsade in honom till samlingen på kvällen. 


Passade på att svänga förbi en loppis för att kika lite när jag ändå var ute och for. 


Hittade två blusar för 20 kr styck som fick hänga med hem till garderoben. Den här gula är i storlek 38 och den svart/vita i storlek 44. Återigen, storlek säger ingenting! Prova, prova! 

Den här är från H&M:s samarbete med Richard Allan. Alltså 20 kr! Sånt fynd så jag tror jag får ta och vädra mina undangömda byxor snart. Tog på mig jeansen bara för att ta bilderna men det kändes inte bra... Långbyxor i augusti = fel! Nej, brallorna får vänta ett tag till även att blusarna lockar. 



//Sofie 

Inga kommentarer: