26 juli 2007

Är det vuxenpoäng eller är det tantvarning?..

..att lösa korsord? denna sysselsättning som jag tidigare så innerligt hatade har blivit ett bra sätt att fördriva tiden på när man har lite dötid på jobbet. Det sprider sig som en epedimi här..det började med att tanterna på jobbet hela tiden satt och löste dem (med tanter menas inte vårdtagarna utan de som arbetar här:D) Sen så började man själv lite smått med de lättaste korsorden och vips..så står man där i kön på ICA-Maxi med en korsordstidning i handen..det är ju nästan i klass med Hannah och hennes "lägga tusenbitars pussel"=) fast nu kan jag ju inte längre mobba henne för det..fan..inget gott som inte har något ont med sig hahaha:)

1 kommentar:

Hannah sa...

Det är, som jag redan påpekat idag, inte tantvarning förrän du når upp till mamma Z:s klass, och börjar skriva på allt rutigt :P

Jag har för övrigt börjat på mitt tredje pussel denna sommar, är det vuxen- eller pensionärspoäng? :P