10 januari 2008

Denna jävla GI hyssteri!

Vad trött jag är på att läsa om GI överallt! I alla veckotidningar, kvällstidningar och morgontidningar står det om denna "fantastiska metod!" jag tror inte ett dugg på denna bantningsmetod, för det är precis vad det är, vad alla GI anhängare än säger så är det ju ett sätt att gå ner i vikt, alltså banta, inte en jävla livsstil... Fredrik Paulún och "ensam mamma söker" Susanne vill inget annat än att bara få uppmärksamhet och tjäna pengar på att lura folk till att äta en diet som är framtagen för personer med diabets (det är inte bevisat att GI skulle vara bra och hälsosamt för andra personer än diabetiker)...jag tycker folk borde vara smartare än att gå på alla dessa dieter, nu gäller inte det bara GI, men det är ju faktiskt den som fått mest uppmärksamhet överallt, utan det gäller alla typer av dieter..ät med förnuft, följ tallriksmodellen svårare än så behöver det inte vara! och lägg sedan till vardagsmotion plus lite träning and voilá, vi får en hälsosam person!!!
Att helt utesluta kolhydrater från sin kost (som man ska göra enligt GI) kan inte vara bra, det tvivlar jag på!

Jag tycker det typiska svenska ordet lagom passar alldeles utmärkt när det kommer till kost och motion!!

Inga kommentarer: