14 januari 2008

Så trög man kan vara:P

Mamma och jag var en sväng till Tornby och IKEA igår.. mycket folk var det, kunde ju knappt ta sig fram, helt galet med tanke på att det var en vanlig sketen söndag i den fattigaste av alla månaderna Januari:P

När vi står framme vid kassorna inne på IKEA läser jag ovanför "kort", Sofie tolkar det som att det är en mindre lång kö till kassorna och ställer sig i "kort" kön..men när jag kom fram till kassorna var det ju ingen kassa som var snabb och kort, utan en kassa där man betalade med kort..hmm inte lätt att tolka rätt alltid, det pinsama var bara att för första gången på två år så hade jag inte betalkort på mig utan vanliga hedliga sedlar, jaha det var bara att vända om och ställa sig i nästa kö..suck:P det ännu mera pinsama är att det inte är första gången jag läser fel på dessa jävla skyltar. När Pontus och jag var i Kalmar på IKEA så läste jag fel på skyltarna då också:P

Hur är det med svenskat egentligen? haha

Inga kommentarer: