01 maj 2024

En timme mindre

Då var det måndag och ny vecka. Kortvecka då det är första maj på onsdag. Rätt skönt faktiskt.


Något annat skönt är att jag från och med den här veckan har gått ner lite i tid.  Jag har valt att gå ner så jag kommer sluta en timme tidigare varje dag. Det är ett sånt pussel att få ihop livet så jag hoppas att det här ska underlätta något iallafall. 


Så den här måndagen åkte jag med ett tidigare tåg hem. Och det var riktigt, riktigt skönt. Den här dagen hade jag inte heller några måsten jag skulle stressa hem till. 


Jag fick en klänning i födelsedagspresent jag önskat mig. Hugo och Leah hade varit gulliga och köpt den men tyvärr passade den inte så bra. Gick till butiken för byta till en annan storlek men den var slutsåld. Så fick prova lite andra klänningar istället. 


Tillsist valde jag den här klänningen. Kommer bli extra fint med solbränna i sommar. 


Efter klänningsköp blev det träning. Trodde det skulle vara proppfullt med folk vid den tiden men det var relativt lugnt faktiskt vilket var skönt. 

När jag kom hem sen blev det promenad med Ebbe i det fina kvällsvädret. 


Äntligen har det fina vädret kommit och man kan gå i bara en tunn jacka/tröja. Mått det vara här för att stanna nu! 




//Sofie 

Inga kommentarer: