29 april 2024

36 år gammal

Dagen var i söndags kommen, min födelsedag. Min 36:e födelsedag närmare bestämt. Känner mig inte som 36. Har nog aldrig känt mig som den åldern jag fyllt. Hänger liksom inte med i svängarna. 

Underbart att läsa att man är jämngammal med Alfons Åbergs pappa. Pappa Åberg som jag trodde var typ 56 år gammal. 


Efter att fått skönsång, frukost på sängen och presenter så blev det gymmet för min del. 


Testade att göra den här övningen igen för första gången sen ryggskottet. Körde såklart med väldigt lätta vikter och det kändes bra. Sån underbar känsla. Är livrädd för att på något sätt göra illa ryggen igen men så glad när jag kan göra saker igen. Sakta men säkert som sagt. Det har typ varit mitt mantra de senaste elva veckorna. 


På eftermiddagen fick jag med mig både Hugo och Ebbe på en promenad i sommarvärmen. Japp, häromdagen gick jag i vinterjacka och nu kunde vi gå i bara t-shirt. Jag stannade för att plocka blåsippor men det var Hugo lagom pepp på. 


En liten bukett blev det allt. Men det här var ingen vidare grej att göra tyckte min rygg. Ändå satt jag på huk och plockade men jag kände av i ryggen så fick nöja mig med storleken på buketten.


På kvällen sen kom mamma och pappa förbi för att säga grattis. Pontus han stod i köket flera timmar igår. Fixade en jättegod middag och till efterrätt hade han bakat en jordgubbstårta helt från grunden. Till och med egen smörkräm hade han gjort. Han kan min man❤️ mer än vad hans fru kan. 



Hade en riktigt fin födelsedag. Synd bara att det är vardagen igen dagen efter. Helgerna går som vanligt alldeles för fort. 



//Sofie 

Inga kommentarer: