25 augusti 2017

Det där stranden

Det låter så fint i tanken att man ska och bada vid havet och stranden, men alltså egentligen är det ju rätt bökigt.

Idag var vi där på eftermiddagen och det var höga vågor. Barnen, Pontus och Anthony var helt galna i vattnet och hoppade i vågorna. Jag var i en sväng bara men har fortfarande spår efter det doppet trots flera duschningar på stranden samt två här på hotellet.

Dels har vi den fina, fina sanden som är helt omöjlig att få väck, helt jävla omöjligt. Jag känner fortfarande av några sandkorn i hårbotten trots både shamponering, hårinpackning och balsam.

Sen i och med de höga vågorna så följde all skit som finns i hela havet med vågorna som man badade i. Jag vet inte allt som hamnade innanför bikinin och dessutom trängde in genom varje kroppsöppning.  Helt sjukt alltså, vårt badkar har fått tömmas på skit efter att varje familjemedlem duschat.

Men men, fint värre är det ju på stranden och jag föredrar det framför poolen alla gånger även att det blir en del poolhäng med för barnens skull som gärna är där☺

 På väg nertill stranden🌞
 Två som var redo att hoppa i bland vågorna
 Så jäkla härligt☺👌
Man kan tro att jag bara har den här vita bikinin med mig🙈

//Sofie  

Inga kommentarer: