27 augusti 2017

Sju sjösjuka sjömän

Vi bokade in oss på en båtutflykt igår som vi var iväg på idag på förmiddagen. En tur med en katamaran, åh så trevligt tänkte vi.

Vi lyckades få med hela vårt resesällskap på utflykten förutom Elin som var kvar med Minna. Tur det!

Jag hann bara kliva på båten så började jag må illa. Det blåste på rätt bra på havet och det gungade en hel del. Jag brukar inte bli sjösjuka, sist jag var det (och typ enda gången jag varit det) var när vi var på båtutflykt på Kreta 2011.

Efter ett tag stannade vi till för att bada i en vik. Vattnet var så fint! Svalkade bra också för mig som mådde illa. Synd bara att det var så kort stund vi stod still och fick bada.

Båten stannade till i Porto Cristo där valde mamma, jag och pappa att gå av båten. De andra åkte med en tur till, där de bland annat besökte några grottor, innan båten ännu en gång la till vid Porto Cristo.

Vi satte oss och tog en färskpressad apelsinjuice på ett café och kikade runt lite innan de andra kom. Leah hade med började må dåligt och Hugo ville också gå av. Pontus, Anthony och pappa valde att ta båten tillbaka igen men vi andra blev kvar. Tog en sväng på den lilla marknaden som var där. Hade även kunnat tänkt mig badat vid den fina stranden men barnen var trötta och slitna efter båtturen så vi tog en taxi hem till hotellet istället.

Åt mat där och tog efterlängtat dopp i poolen. Alltså det är så varmt här nere! Man ska inte klaga men luftfuktigheten är så hög att man svettas konstant. Känns ungefär som när man är i en bastu och svetten rinner nerför ryggen och benen. Får ha en servett redo och torka av pannan tittsomtätt.

Mina härliga bihålor har ju såklart visat sig från sin tråkiga sida igen. Började redan när vi landade men efter att ha inköpt spanskt nässpray känns det ändå bättre. Men näsan rinner rätt bra ändå så det går åt servetter till den med☺

Men klagar inte! Har typ panik att vi åker hem om bara några dagar. Får njuta järnet nu😊