26 augusti 2017

Marknad

Igår förmiddag så åkte jag, Hugo, mamma, Erik, Frida, Elin, Anthony och Minna till en marknad som är varje fredag och som låg inte så långt från där vi bor. Det var varmt men vi åkte nog in rätt bra tid ändå. Den värsta värmen kom senare och även allt folk.

Vi kunde gå där i godan ro och kika på allt fint. För det var i stort sätt bara fina hantverkssaker som såldes. Ja, även grönsaker och matstånd och även mycket kläder.


Det blev en vätskepaus innan vi vi gick över det sista av marknaden innan vi åkte tillbaka till hotellet igen.

Det blev några fynd för min del. Köpte en fin väska i läder som jag tror kommer bli en favorit. Då väskan var svart var jag bara tvungen att köpa en färgglad plånbok till☺

Blev även en solfjäder till Leah och en...Klänning! Såklart☺


Roligt att besöka marknader när man är utomlands tycker jag. Det ger en lokallänsla och alla marknader är så olika varandra.

//Sofie 

Inga kommentarer: