01 februari 2008

Ååh vad smart jag känner mig!!

Jag kunde en fråga i "På spåret"!! Herre jävlar jag som inte brukar kunna någon av deras frågor men rätt som det var så kom den, min fråga!!! Staden som de åkte till var Quebec, jag trodde ju i och för sig att tåget var på väg till någon stad i östeuropa men men:P och en av följd frågorna handlade om Céline Dion och vilket land hon tävlade för i Eurovision Song Contest, det rätta svaret är Schweiz! Och nu måste jag ju bara få briljera med all den onödiga kunskap som jag kan om detta, så ett tips till er som inte är intresserade är att sluta läsa nu..:) Året var 1988 (mitt födelseår!) och året innan hade Johnny Logan vunnit med låten "hold me now" (en personlig favoritlåt) för Irland så tävlingen sändes från Dublin. Céline framträde med låten "Ne partez pas sans moi", som på svenska betyder typ "gå inte utan mig" tror jag...för Sverige tävlade Tommy Körberg med låten "Stad i ljus" (enligt mig en av Sveriges mindre bra bidrag). Ett tips till alla som inte lyssnat på Célines vinnar låt, gör det!! (även den är en personlig favoritlåt) Jag vet inte vad slut poängen blev för Schweiz, men jag vet att det var en jämn strid om segern mellan dem och Storbritannien, allt kan man ju inte veta.. jag var ju trots allt inte mer än ett par dagar då tävlingen sändes:P

Inga kommentarer: