27 augusti 2008

Maaat!!

Är super duper hungrig!! Som tur är har man en snäll pojkvän som står i köket och lagar mat:-) I dag har Hugo och jag varit på "familjekällan", typ öppenförskola med en massa andra mammor och barn. Hugo var klart yngst där, dock inte minst haha. Det var en annan bebis där som var två månader men Hugo var minst lika stor som den om inte något större.. :P Alla frågade hur mycket han vägt när han föddes men jag tycker inte 4200 gram är så i ögonfallande men vissa bara oj vad mycket... jaja alla små bebisar är olika:P Jag har även försökt kolla upp en sak med försäkringskassan, ja denna jävla försäkringskassa.. men denna gång kanske jag inte ska vara för hård mot dem. Jag fick nämligen hem ett utbetalningskort på posten idag och summan var mycker mer än vad jag trodde. När jag kollade på nätet så såg jag att de har räknat min föräldrarpenning på "min" årsinkomst som då skulle vara nästan 200.000 kronor, eeh? Jag har då inte haft en årsinkomst på så mycket när jag gått som timvikarie i vården... jag frågade faktiskt om det när jag pratade med dem sist och de sa då att de räknat på när jag var anställd förra sommaren i oskarshamns kommun, jag sommarjobbade 10 veckor där och då har de tydligen baserat min föräldrarpenning på den årsinkomsten jag skulle haft på den anställningen. Jag ska inte klaga på att jag fått mer pengar än vad jag trodde jag blir bara orolig ifall jag får betala tillbaka en massa pengar om de kommer på att de gjort fel. Man har ju hört om alla möjliga fall med försäkringskassan innan så varför skulle inget sådant kunna hända mig:P

Skulle gått på spinning i dag också men det blev inställt då det var för få anmälda...skulle gått med Emme men hon hade fått feber men då tänkte jag vara så hurtig och gå själv men det sket ju sig... Ska gå ut och gå med min lilla familj ikväll istället, ja plus Krille och Äzca också:) Är verkligen hurtig nu mer jag går ut och går en och en halv timme varje morgon med Poker och Hugo, det är verkligen skönt att gå där vid åtta tiden då alla (nästan) åkt till dagis, skola och jobb. Nej nu ska jag försöka hinna ringa en signal till Hannah som jag skulle gjort i går:P Men man hinner fasiken ingenting med en liten bebis som inte vill sova längre än 15 minuter åt gången:)

Det bidde ingen spinning för mig idag, får ta det nästa vecka istället:)

Inga kommentarer: