24 september 2017

En grå söndag

Det skulle bli 18-20 grader den här helgen enligt alla prognoser. Sol och värme som vi längtat efter så länge efter alla dessa regniga dagar! Kom den? Nej. Det har varit grått och trist väder precis hela helgen. Jag avskyr det här! Blir helt galen av avundsjuka på alla som drar till värmen. Hoppas så att prognoserna för nästa helg i Prag stämmer. 20 grader och sol utlovas så det håller vi tummarna för att det kommer stämma.

I förmiddags så tog jag äntligen tag i alla de säckarna med alla kläder jag rensat ur. Hälften hamnade i bortskänkes och resten ska jag ta med till en second hand butik här i stan där man kan lämna in och få en del av vad kläderna säljs för. Det känns smidigast så det blir nog bra:-)

Var och tränade förut med vilket var riktigt skönt. Körde styrka för hela kroppen.



Leah har haft en kompis här hemma som just åkte hem och Hugo är på kalas i bowlinghallen som en klasskompis har. Pontus är och grejar med båten. Förhoppningsvis ska masterna tas av idag så den kan komma upp på land snart.

Själv ska jag ta tag i tvätt och dammsugning av huset. En väldigt lugn söndag här hemma. Passande med tanke på vädret. Har även matkoma efter att ha tryckt i mig resterna av gårdagens cheesecake. Cheesecake smakar ju som bäst dagen efter när den fått stå och dra till sig. Åt alldeles för mycket, men det var gott:-)

//Sofie 

Inga kommentarer: