25 september 2017

Kvällspromenad i höstvädret

Jag hade kunnat somna när jag kom hem. Så trött och så ont i huvudet! Vaknade med huvudvärk i morse och ja, den höll sig kvar under hela dagen. 

Jag slutade vid fyra och drog hemåt men kom på att jag lassat hela bilen full med kläder som skulle lämnas in i den där second handbutiken. Åkte runt och letade parkering i närheten men hittade ingen så fick parkera en bit bort. Envis som jag är konkade jag med mig två av säckarna till butiken och väl där upptäcker jag att den slagit igen! Goddag yxskaft kände jag mig som. Den hade visst stängt igen i juni så det var ju ett tag sedan. Bara att bära tillbaka säckarna till bilen. Vad jag ska göra med alla dessa kläder nu? Ingen jävla aning. Någon som är i behov av kläder i storlekarna 122/128 samt 134 och massa jackor samt kappor kan ju hojta till. 

Blev istället matshopping. Då det var extrapris på kött i olika affärer så for jag runt och gjorde matfynd i inte mindre än 3 mataffärer. Inget jag brukar göra (fara runt och handla mat i olika affärer) men nu kände jag för det. 

Efter uppackningen av alla matkassar och med mat i magen så höll jag på att somna sittandes på köksstolen. Men Pontus drog med mig ut på hundpromenad vilket var himla bra. Jag både piggnade till och huvudvärken släppte något. Leah följde med på sin cykel men såklart tröttnade hon efter bara en liten bit. Trots att vi berättat att vi skulle gå en längre sväng och att det skulle vara backigt. 

Men när det började gå nerför igen så piggnade hon på sig och det gick som en dans hem. 


Skönt att kunna njuta av fint höstväder. Hoppas på lika bra väder imorgon igen. Har jag nämnt att jag är en vädermänniska?:-) Fast jag blir inte alls lika påverkad av dåligt väder på sommaren som övriga årstider. Tror det har att göra med att då har vi iallafall ljuset. 

Nu ska jag ta och krypa ner under täcket och fortsätta i boken om Klas Ingesson. Pontus köpte boken i somras men jag har inte läst den innan men jag började i den igår. Skönt att ha en bok att läsa i. Det är avkoppling för hjärnan på något viss tycker jag. 

//Sofie 

Inga kommentarer: