20 oktober 2017

Fredag den tjugonde

Jag var och tog bort mina naglar förut i morse. Jag hade tid redan vid nio och nu är de alltså väck och jag känner mig så naken! Och framförallt så känns det jättekonstigt. Jag har svårt att skriva både på tangentbordet och mobilen. Jag hade en helt annan teknik med naglarna så nu blir det som att lära om sig. Skitskumt är det, men samtidigt skönt. Nu är de superduper korta naglarna men om nån vecka när de växt lite så känns det nog bättre.

Jag har annars spenderat fredagen med att storhandla mat, städa, bädda rent i alla sängarna och tvätta. Toaletterna är det som är kvar att städa men det är faktiskt Pontus ansvar.

Leah har en kompis här hemma och Hugo och en kompis till honom kommer snart med skolskjutsen. Pontus jobbar över idag så får se när han kommer hem. Eller ja, han är på jobbet men han gr grejer hem hit så vet inte om man kan säga att han jobbar över?:-)


Det var en gammal tant som kom fram till mig på Willys idag och berömde mig för min fina klänning. Hon hade haft en liknande på 60-talet sa hon. Älskar hundtandsmönster!

Och är det fredag så är det klänning på som gäller:-)

//Sofie 

Inga kommentarer: