21 oktober 2017

På önskelistan

Jag satt och kom på några saker som jag önskar mig. Man kan ju alltid drömma och ja, snart är det både jul och inom några månader är 30 årsdagen här så vem vet? Alternativt en lista som jag kan börja spara till själv. "Önska kostar ingenting säg vad du vill ha!"


Jag har letat efter de perfekta killklacks sandalerna lääänge. Första avsnittet av Wahlgrens Värld som jag kollade på (tror till och med att det var det absoluta första avsnittet de sände) så såg jag Pernilla Wahlgren ha på sig så himla fina skor. Helt perfekta killklackar såg de ut att vara. Har sett fler avsnitt av serien och lagt märket till att hon ofta haft just de skorna på sig. 

Så igår när jag kollade på det senaste programmet så togs de äntligen upp! Som jag redan märkt så är det hennes favorit skor och tydligen ska de vara supersköna att gå i. Märket är Michael Kors och modellen heter damita sandals. Åh jag vill ha! Googlat runt och sökt en massa på dem. Tror storlek 37 skulle passa mig perfekt. Nu finns de dessutom nedsatt i pris på flera sidor då det inte är rätt säsong så det är ju ett perfekt tillfälle att slå till. Färg? Jag kan tänka mig alla! Men ska jag välja en färg och vara lite tråkig så får det väl bli svart. 



Något annat jag satt upp på min önskelista är en tavla. Jag har aldrig i mitt liv varit intresserad av konst men så för drygt ett år sedan kom jag av en slump in på Madeleine Santiagos Instagram. Åh, så himla mycket fint! Det här är tavlor helt i min smak. Skulle slagit till och köpt en då när jag såg tavlorna för första gången för efter det har priserna stigit. 

Tror även att en av hennes tavlor var med i Wahlgrens värld om jag kommer ihåg rätt? Hon gör iallafall så himla mycket fint! Jag älskar färgerna med pastell och mycket rosa. Underbara motiv! Kan varmt rekommendera att följa henne på Instagram. 






En av hennes tavlor skulle så gärna få flytta in här hemma. 

Något annat (dyrt, ja jag vet) som jag så gärna skulle vilja ha är en bra liten smidigt kamera. Jag tar så himla mycket bilder med mobilen att det skulle vara kul att kunna ha en riktig kamera att ta bra bilder med. Jag har inte haft en kamera på flera år då det ett tag var som så att min mobil tog bättre bilder än min gamla kamera. Men mycket har ju hänt på den marknaden. Det finna många bra små smidiga kompakt kameror som jag tror skulle vara perfekta för det jag vill ha ut av en kamera. 

Efter massa googlande på nätet tror jag att den här skulle vara ett bra köp. En Sony A6000 får alltså stå med på önskelistan den också. 



Något annat jag önskar mig och som jag alltid önskar mig är att kunna resa! Drömresmålet heter New York och dit hoppas jag att jag kommer en dag. Hade jag kunnat hade jag lätt lagt undan en massa pengar och sparat för att kunna resa. Finns nog inget roligare än att få komma iväg och upptäcka och se annat i världen. Långt bort, och även på närmare håll, det finns ju en massa kul att åka till. 

New York är en drömresa, men kanske inte ett ställe jag vill åka med hela familjen. Då är Vietnamn ett resmål jag gärna skulle vilja göra. Tänk att åka innan jul och komma hem lagom när skolorna börjar igen efter jullovet. Skulle vara perfekt för en vinterhatare som mig (och skolan skulle bli nöjda att vi åker på ett lov:-) 

Budapest har jag också hört så mycket bra om och en annan stad jag gärna skulle åka till är Barcelona. Eller, varför inte London igen? Älskar London! Och Prag, dit vill jag ta med Pontus och åka någon gång. Ja, jag kan tänka mig att åka till många ställen. Synd att reskassan inte är större. Då är det tur att man kan önska sig och ha som framtida mål.    

Så härligt när man kan få sitta som ett barn inför julafton och bara skriva ner vad man önskar sig:-) 

Är det någon mer än jag som kommer ihåg den där gamla sången "Önska kostar ingenting"? Det var en favoritsång när jag var liten! Jag började googlade den och fick fram den här på Youtube. En gammal reklamfilm där de använder den sången. Aldrig sett reklamfilmen innan men tyckte den var jätterolig:-) "Din lilla materialist!"

Såklart gick det inte att länka eller bifoga men sök på Youtube på: Din lilla materialist! Gammal rolig reklamfilm. Så får du höra både sången jag tänker på och sen en rolig reklamfilm:-) 

//Sofie 

Inga kommentarer: