01 december 2021

Kylan är här

Jädrar nu har kylan kommit på allvar! Termometern visade minus 13 grader när jag satt mig i bilen på morgonen. Hej vintern eller vad säger man. 



Pontus hade tänt upp i braskaminen när jag kom hem. Himla mysigt och framförallt skönt! Det blir väldigt kallt i köket hos oss när termometern kryper ner så lågt. 

När jag kom hem från jobbet var det fullt ös (som vanligt). Skrev handlingslista, bar ut allt skräp från källaren till bilen, hängde tvätt, vek tvätt och dammsög. 


Sen iväg igen för att lämna barn på olika tärningar  var bara tvungen att värma upp den här. Finns det något som ser kallare ut än en  helt igenfrusen bil? 


Det blev premiär för termobyxor och tjockvantar. 


Kallt men rätt uppfriskande när jqg och Ebbe traskade vår promenad. 


Förutom promenad hann jag med en sväng till återvinningen, hämta ut paket och även århundrades svettigaste samt snabbaste storhandling på Willys. Så jäkla effektiv jag är ibland. Hann med mycket på de där knappt två timmarna. 


Om jag var trött sen? Rätt så. Hade inga större problem att somna. 



//Sofie 


Inga kommentarer: