31 december 2021

Hockeykväll

Årets näst sista dag! Vilket innebar halvdag på gymmet vilket var rätt skönt faktiskt. 


Sluta vid lunch skulle jag alltid kunna göra. Efter att jag slutat for jag in tills tan och hämtade ut två paket och försökte hitta något att äta till lunch innan jag fot iväg för att hämta hem barnen. 


De har varit hela veckan hos Jocke och Tina. De har åkt skidor, hängt med kompisar och kusiner och haft det rätt bra medan vi jobbat. 


När vi till sist kom hem var jag så trött. De orden är rätt välanvända här i bloggen. Men det kan väl inte bara jag som lider av konstant trötthet?


Måste förresten visa upp min fina och väldigt sköna jacka som jag fick av Pontus i julklapp! 


Den var för stor den jag fick först men när mamma och jag var inne i Linköping igår kunde jag gå in och byta så nu har jag än som passar perfekt! Så fin grön färg och framförallt älskar jag att den är så lång. Här behövs ingen rumpa eller lår frysa. 


Jag tog mig iallafall en powernap och sen åkte Hugo och jag iväg för att hänga med pappa på hockey! 


Hemmamatch mot djurgården. Lite speciellt då inte så många fick komma in och kolla pga restriktionerna. Men tycker ändå det blev rätt bra tryck i arenan trots att vi bara var knappt tretusen i publiken. 


Säsongens andra match för mig och så kul att faktiskt få se dem vinna och göra en del mål! 4-0 efter första perioden. Vet inte när det hände senast. 


Slutresultatet blev 5-2 och vi var nöjda med vår hockeykväll. Åkte hem trötta och belåtna🙂


//Sofie 

1 kommentar:

Jennie sa...

Så fin färg dessutom också! Jag har också en sån jacka (fast inte fullt lika lång och gul) men så skönt att värma låren också 👌
Förresten var Hugo jättelik dig på den där bilden!