29 augusti 2023

En rubrik var det här

 


Hello monday! Och hej gymmet, nu kör vi igen! 


Hugo är inte alls pigg så han blev hemma idag. Han låg i soffan och mådde dåligt stackarn medan jag satt vid datorn där uppe hela dagen. Han både hostar, har hals ont och snorar så en rejäl förkylning. Alla härliga baciller som letar sig fram igen nu när alla skolor och jobb börjat på allvar igen. 


Tog mig ut på lunchen och gick med Ebbe. Hade missat att det var rätt varmt ute. Höll på att svettas ihjäl i min långärmade tröja. 


Men sensommaren är allt fin när den visar sig från den här sidan. 

Ebbe blev överlycklig när vi gick förbi den lilla bäcken med rinnande vatten så han kunde dricka. 


I och med Leahs tå får hon inte träna förrän hon varit på återbesök och Hugo har ju sin förkylning så vi hade en kväll utan några måsten. 


Pontus och jag passade på att ta tag i källaren som sett ut som ett kaos sen vi fick solcellerna installerade. Nu är det bättre men vi har fortfarande ett helt rum fullt med grejer som vi behöver ta tag i. Massa utrensande saker från när jag tidigare i somras röjde inne i förrådet. Vad ska sparas? Vad ska skänkas? Vad ska säljas? Usch orkar inte. Det får bli en annan dag! 



//Sofie  

Inga kommentarer: