27 augusti 2023

Intensiv fredag

Den här veckan har varit helt galen med olika besökstider till olika saker med båda barnen. Vi avslutar veckan med ytterligare en tandläkartid och denna gången med Leah! 


Fick gå upp tidigt och sen åka iväg för att hinna dit. Hugo är på gång att bli av med sin tandställning och Leah är på gång att få tandställning så besöken hos tandläkaren kommer bara fortsätta. 


Åkte sen i ösregnet för att lämna Leah i skolan och därefter drog jag till Linköping då jag hade ett inplanerat möte där. Blev en lunch hos mamma och pappa sen och därefter åkte jag och storhandlade mat och så hann jag med ett gympass. 


Tur jag har en så fin gul regnkappa att liva upp med när vädret är så trist så man bara vill spy. 


Hann hem och packa upp matvarorna och duscha innan våra nattgäster kom på besök. Majken och Tilde kom och hängde med oss denna fredagseftermiddag/kväll! Så mysigt. Vi åkte bland annat och köpte fredagsmys, kollade på Vaiana, målade och pysslade, lekte sök med Ebbe och åt Tacos till middag. Man hinner med så mycket när man hänger med en tre och en fyraåring. 


Både Tilde och Majken ville sova inne hos Leah så vi blåste upp madrasserna i hennes rum. Blev riktigt mysigt framför tv:n. Vad de kollade på? Gossip Girl. Helt normalt att en tre och en fyra åring vill kolla på det. De ville mest kolla på något som Leah ville kolla på och dem somnade rätt så snart. 


Men alltså håller hela 00-talet på att gå igen? Det kollade jag ju på när det var hippt, typ 2007? Kring den tiden gick jag även omkring i mina uggskopior. Såna skor har även Leah köpt sig nu. Och när det var Skänninge marknad för några veckor sedan så köpte hon sig en Michael Kors väska att ha till skolstarten. Fake märkesväskor, finns det något mer 00-taligt än det? Jag hade flera stycken. Favoriten var en Louis Vuitton. 


Hej på dig 00-talet! Jag har inte saknat dig. 



//Sofie 

Inga kommentarer: