14 september 2015

Tycka om vardagen

Jag tycker vardagen är väldigt bra den med. Visst ledig tid ihop med familjen är guld men den vore ju faktiskt inte det om man inte hade vardagen.

Det här har varit en riktigt skön vardags måndag. Det har varit fullt upp men allt har liksom flutit på. Jobbade idag och fick träffa nya jobbgruppen. Kändes jättebra! Kommer nog bli toppen bara vi får komma igång och komma in i alla rutiner.

Efter jobbet drog jag och körde ett Mix Power pass på gymmet. Älskar't! Svetten den rann längs ryggraden och ner innanför trosorna. Då vet man att man tar i☺

När jag kom hem hade Pontus maten färdig och vi hann prata några ord innan han drog på sin träning.

Jag och barnen har haft en sån skön kväll. Läxläsning med Hugo (både matteläxa och läsläxa, när blev han så här stor!) och sen hade vi godnattsaga maraton i soffan.

Godnattsagan är helig i det här huset både för barnen och oss vuxna. Tycker det är den mysigaste stunden på hela dagen och det är oftast då vi även får en stund att prata i lugn och ro om dagen som varit.

Nu ska jag ta mig nåt varmt att dricka och njuta av lugnet och invänta att mannen min ska komma hem☺

//Sofie


Inga kommentarer: