22 juli 2019

Fotbollskväll

Igår vaknade Majken pigg och glad vid sjusnåret. Så för ovanlighetens skull den här semestern så kom vi alla upp ur sängen skapligt. Rätt skönt faktiskt.


Leah såg till att Majken fick i sig sin frukostgröt. Hade helt glömt hur så små barn kan kladda så otroligt mycket. Det var gröt lite överallt efter frukosten. Bland annat på baksidan av mitt lår. Helt galet med kladd.


Efter frukosten hamnade Majken i matkoma. Hon somnade sittandes i mitt knä. Så jäkla söt!


Så Pontus och jag passade på att packa ner henne i vagnen och tog med henne och Ebbe på en långpromenad. Det öste ner regn hela promenaden, men det var väldigt skönt att komma ut och gå en sväng. Hundpromenad med barnvagn var också ett tag sedan vi gjorde sist. Minnen deluxe.


När vi kom hem sen så var det en pigg och glad Majken igen. Hon satt så snällt och kollade på Pippi med Hugo och Leah.


Det roligaste med Majken tyckte nog mina barn var att få välja kläder åt henne. Hugo såg till att de matchade i sina Manchester United kläder:-)

Erik och Frida kom sen och hämtade Majken och det blev väldigt tyst och tomt här hemma. Men jag och barnen skulle åka iväg med pappa och kolla på fotboll så vi hade inte så värst långtråkigt alltför länge.

Norrköping möte Östersund så vi åkte och kollade på den matchen. Det var många år sedan sist som jag var och kollade på fotboll på Östgötaporten.


Hugo var senast med Erik och kollade för ett år sedan. Han var riktigt taggad för match!

Det var riktigt roligt att gå på fotboll igen! Det måste vi försöka göra oftare. Det var inte så mycket folk, men klacken höll igång hela matchen så det var ändå riktigt bra drag. Leah var imponerad över dem och vill minsann stå där nästa gång vi kollar:-)


Norrköping vann med 3-0 till sist fast det hade lika gärna kunnat bli vinst med ännu större siffror.

En väldigt mysig helg har vi haft med blandning av bebismys, minigolf och fotboll.

Det enda tråkiga har varit att jag haft skitont i mitt högra öra. Jag badade en massa när vi var på sjön och det tyckte inte mina hörselgångar om. Jag har haft både ont och nedsatt hörsel på det örat. Gått på värktabletter och sprayat med en inflammationshämmande spray och det har så smått blivit bättre. Tänkte ringt ner till vårdcentralen idag, men det avvaktar jag nog med nu när jag äntligen märker att det vänt. För första natten på länge så har jag sovit riktigt bra och skönt så hoppas att det blir helt bra nu snart.

Nu ska jag ner och käka frulle bulle! Magen kurrar:-)

//Sofie


Inga kommentarer: