28 juli 2019

Jobb, bad, minigolf och tacos!

Efter att jag slutat jobbet igår så drog jag till mamma och pappa för att vattna deras blommor då de är iväg med husvagnen. Det tar sin lilla tid då mor min nästintill kan klassas som missbrukare av blommor. När man tror att man vattnat alla blommor så upptäcker man några till som ska vattnas. Den proceduren upprepas tills man äntligen är helt klar sen och det tar sin tid. 

Jag har inte alls många blommor här hemma i år och de jag har ser inte så roliga ut då de antingen blåst sönder eller fått stryk av värmen. Men jaja...

Pontus han drog ifrån oss igår då han skulle ut på sjön med några kompisar. Så jag och barnen packades med badkläder och drog och badade tillsammans i värmen.


Det är inte jätteofta v åker till allmänna badplaster och badar, men barnen tycker om att åka hit. Mest för hopptornens skull.

Det blåste dock halvstorm igår när vi var där. Jag tyckte nästan det var lite otäckt för det blåste in rätt höga vågor. Ute på flotten med hopptornen så gungande det rejält av blåsten. Jag ville hoppa jag med men jag är livrädd för att få vatten i öronen. Sist när jag badade och hoppade som bäst fick jag svinont i mina öron. Har köpt som silikonproppar jag kan använda, men de låg såklart i båten så de kom jag inte åt. Inte lätt och bli gammal och få öronproblem när man badar. Jag som älskar att bada om somrarna och speciellt hoppa och doppa huvudet.


Efter att vi svalkat av oss (och jag stört ihjäl mig på alla ouppmärksamma föräldrar som inte höll koll på sina barn i det blåsiga vattnet) så drog vi och spelade en omgång av vår nya favorit sysselsättning, minigolf!

De blir duktigare och duktigare barnen. Leah fick hela 3 stycken 1:or!


Jag och Leah kom faktiskt på delad förstaplats och det glade Hugo för då kom ju han tvåa och inte trea:-)


Det blev varsin glass att svalka oss med efter den hårda minigolfkampen!


När vi kom hem igen så hjälptes vi åt att fixa till middagen. Tacos! Det smakade faktiskt riktigt bra. Berodde säkert på att vi inte ätit det på så länge.

Nu ska jag tagga och åka iväg och köra några timmars jobb igen innan jag får njuta av sommarledigt igen:-)

//Sofie

1 kommentar:

Jennie sa...

Vi har också spelat mkt minigolf i år. Har alltid gillat minigolf men har inte blivit så mkt de senaste åren men nu så 😊