30 juli 2019

Väderkontraster

Igår var det trettio grader och strålande sol! Vi badade, solade och hade det så skönt. Idag vaknade vi upp till 10 grader och regn. Det är tvära kast i vädersvängarna.

Rätt mysigt att sitta och äta frukost och höra regnet smattra. Fast efter vi ätit klart så packade vi ihop oss och åkte hemåt. Leah och jag kröp ner i kojen och kollade på tv:n medan vi tufflade hemåt i regnvädret. Inte så dumt alls även om jag föredragit sol. 

Det tråkiga kom när vi skulle packa ur båten och det fortfarande regnade...

Blev en snabblunch hemma och en dusch för min del innan vi åkte in till stan för att handla. Hugo fyller år imorgon (11 fucking år!) och vi hade massa att stå med inför det. Det tog sin lilla tid.

Leah är iväg på "Sommarkväll i Asby" med sin morbror/övriga släkt och Pontus är och hämtar Hugo. Jag har plockat och grejat här hemma för att få ordning på allt men nu tar jag och skiter i det. Är faktiskt en dag i morgon också så kan göra resten då. Det hinns.

//Sofie


Inga kommentarer: