29 januari 2021

En kväll i skidbacken

Det blev en start på gymmet igår med. Det var jag och en till så det var riktigt lugnt och skönt🙂


Hade ännu en dag med långt teams möte på jobbet och då är det tur att vi har ett kommunalråd som bjuder på massa gofika så man orkar med det. 


Pontus är tillbaka efter sin lilla jobbresa så igår när jag kom hem hade han ordnat middagen. Lyx! 


Efter att vi fått i oss maten så packade vi ihop oss för att åka iväg för lite skidåkning. De har öppnat skidbacken i Asby så vi åkte för ett gäng premiäråk.


Jag är ju nybörjare deluxe. Sist jag stod på ett par slalomskidor var för två år sen och då för första gången. Men det är kul! 

Det var rätt svår-åkt igår pga all nysnö men det gick ändå skapligt. Ramlade bara ett par gånger och höll bara på att åka över ett barn en endaste gång. 

Nu när vi fått tillbaka den riktiga vintern igen vore det gött om vi kunde få några veckor med den. Så vi kan få åka pulka, längd och utförs lite till. 

Som sagt har det kommit en massa snö. Därför blev jag lite irriterad på min man när han skulle ta skogsvägen från skidbacken. 


Hur det gick? Vi körde fast såklart! Kom vi loss?


Till sist! Svärfar kom med traktor och plog så vi tog oss ut från skogen.

Fick te och mackor hos svärföräldrarna när vi kom fram dit. Smakade mer än bra efter skidåkningen och skogäventyr. 


//Sofie 

Inga kommentarer: