31 januari 2021

Täppt näsa

En enda rolig grej har vi haft inplanerad och det var gårdagen. Då skulle Sandra, Linus och Leon komma ner och åka skidor med oss. Vad händer? Jag vaknar upp och är snorig och helt täppt i näsan. Det är ju inte så jättemycket som händer just nu annars och att vi har något särskilt inplanerat vet jag inte när sista det hände. Blev lite smått deprimerad men Pontus, Hugo och Leah tog sig iväg i alla fall. Och jag tror ju Linus och Leon uppskattade att få träffa sina kusiner mest av allt:-) 


Det hade varit kaos med folk vid skidbacken. Så mycket folk hade aldrig Pontus tidigare varit med om att det varit där. Det var så långa köer att han inte ens hade köpt något liftkort till sig. Barnen fick i alla fall åka och det var ju det viktigaste. 


Jag låg hem och snörvlade. Hade det inte varit cornatider så hade jag nog inte ens reflekterad över att stanna hemma men nu är det ju som det är. Jag var allt lite trött för jag somnade faktiskt och sov en stund på förmiddagen. Kände sen att jag vill ut och fånga den fina vinterdagen jag med så efter lunchen (bestående av en påse snabbnudlar) så gick jag med Ebbe en sväng i det vackra vädret. 


När vi vaknade på morgonen så hade vi minus 16 grader (det är kallt för att vara här!). Framåt dagen blev det lite mer behaglig temperatur även om kylan bet tag rätt bra i kinderna när jag var ute och gick. 



Men hallå! Jag fick liksom ta på mig solglasögonen, hur underbart? Då gjorde det inte så mycket att det var lite kallt om kinderna. 


Det är så himla fint ute nu när det är rejält med snö överallt. Även om det blir lite tyngre att gå i all snö. 


Ebbe älskar det! Han vill gärna gå ut flera gånger om dagen bara för att få ligga och rulla sig i snön på trädgården. 


Pontus och barnen kom sen hem framåt sena eftermiddagen. Nöjda barn som fått träffa sina kusiner och åkt skidor.  


Vi kollade sen på "På Spåret" i efterhand och jag tog Chicago på 10 poäng! Man kan väl sin Marilyn Monroe och "I hetaste laget". Lätt som en plätt:-) 


//Sofie 







Inga kommentarer: