11 oktober 2010

Vad har Sofie haft för sig?

Då var det måndag och ny vecka återigen. Andra rundan på praktiken påbörjad...Det känns bra. Man börjar komma in i gänget nu känns det som.

Vad har då hänt sedan sist?
- Har varit förkyld hela helgen och än har det inte gått över. Nu har det dock övergått till rethsota. Vet inte om et är bättre eller sämre men det är i alla fall lite variation till rinnande näsa:)

I lördags kväll var vi hemma hos Cissi med familj. Mycket trevligt! Barnen sov gott efter en helkväll där haha. Massa prat och god mat. Helt otroligt hur 5 barn kan föra sådant liv. Leah var inte alls i sitt esse. Hon var ledsen och skrek. Tillslut somnade hon i vagnen ute i deras hall. Men hon sov gott natten sen så det kändes bra.

- Söndagen upptäckte vi att Leahs öra börjat rinna igen. Not kul. Så det blev ingen babysimning för hennes del. Hugo har även fått tillbaka sin hosta som komer och går hela tiden. Men nu är den värre än vanligt. Han hostar nästan så han spryr ibland.. Ahh trött på sjukdomar!

Var och åt våran traditions enliga frukost hemma hos Krille och Sarah också. Där somnade båda barnen så vi blev kvar lite längre än planerat...När vi kom hem började jag måla Leahs rum, yes!! Dock är det ett par lager färg som krävs så än är det inte klart. Men det är en början:) Var och träffade Leo också:) Hur söt som helst! Upptäckte att det blir lite utmaning för tungan om man säger Leo och Leah efter varandra och ofta haha:) Matchande namn or what? Nu är det bara några bebisar till vi väntar på som ska komma till världen...:)

- Och idag måndag började med att jag stressade ihjäl mig för att komma till praktiken i tid. Bilen var ju igen frusen (första gången denna säsong!) och ingen jävla skrapa kunde jag hitta någonstans, fick bli ett cdfodral. Sen när jag sätter mig i racerbilen så kommer jag på att bilen bara måste tankas innan. Skyndar mig och när jag äntligen kommer fram till praktiken så är det ingen människa där! Då slår det mig att de har ju alltid personalmötet måndagar varpå jag börjar halvtio och inte åtta. Kul. Hem igen och umgås med barnen vilket ju inte var helt fel i och för sig:)

Har hunnit med långpromenad också idag så det känns skönt. Nu dags för mina magövningar och sen blir det väl sängen..Jag somnar alltid tidigt nu mer. Men lika trött är jag varje morgon, hur kommer det sig? Det är en gåta...

//Sofie

Inga kommentarer: