21 mars 2017

Vilket väder

Idag på förmiddagen sken solen och det var riktigt skönt ute! Jag hade bara på mig en softshelljacka och frös inte alls. På eftermiddagen blåste det och var molnigt så fick ta på mig en tjockare jacka och ikväll när jag var på kvällspromenad med Ebbe var det så jäkla kallt så vinterjackan åkte på igen.

Älskar den här tiden på året när det blir ljusare ute men fy så varierande vädret kan vara! Svårt att veta hur man ska klä sig.

Jag var helt sketslut när jag kom hem från jobbet. Huvudvärk, näsa som var som en öppen kran och helt energilös. Hade planerat in spinning men fick avboka det.

Tog med Ebbe på kvällspromenad inne i stan efter vi ätit middag. Men ja vädret var inte på topp. Tre plus grader, blåst och regn. Blev ingen jättelång runda men en lagom. Ebbe behöver träna och gå inne i stan. Ikväll ville han hoppa fram i glädjeskutt till alla som vi möte, vågade knappt gå över vägen och hjälp så otäcka bussar är. Lite sånt har vi att träna på:-)


Nu ska jag ta kväll här hemma. En värmande dusch skulle inte vara fel, undra om vi har varmvatten? Annars få det bli värmekudden och krypa ner under täcket. Behöver ladda batterierna rejält så jag orka med jobbdagen imorgon känner jag. Trött på att kroppen inte är hundra, som jag kanske nämnt innan...

//Sofie

Inga kommentarer: