23 juni 2019

Söndagen efter midsommardagarna

Vi vaknade upp till strålande sol och klarblå himmel idag! Jag sover verkligen så himla bra när vi är på sjön. Mycket bättre än vad jag gör hemma. Det är en så rofylld och lugn stämning. Precis vad man behöver till motsats från vardagen som går i ett helt annat tempo.

Barnen lekte och grejade efter frukosten medan vi började så smått att packa ihop och förbereda oss inför hemfärden. Kände inte alls för det. Min stora dröm i livet är att kunna få vara ledig hela somrarna! Nu vet jag vad 99.9 procent tänker och det är att då är det ju bara att bli lärare, men det tänker jag inte bli. Jag ska komma på något annat sätt att kunna få vara ledig den bästa tiden på året:-)

Vi tufflade sen hemåt med ett stopp för tankning. När vi kom hem sen med all packning så gjorde vi det smidigt för oss och beställde pizza för att tysta våra kurrande magar. Har sen packat upp, tvättat och dammsugit huset. Hej tråkiga vardag! Jag hade hellre haft semester och varit fortsatt ledig....

Piggar upp inlägget med den här härliga bilden på Hugo och alla hundarna från igår.


Bara två veckor kvar nu till semestern. Nedräkningen har börjat på allvar nu!

//Sofie


Inga kommentarer: