26 juni 2021

Vaccinerad och S E M E S T E R

Torsdag! Ett varmt och svettigt träningspass inledde den sista jobbdagen på ett tag. 


Sen blev det dessutom en kort arbetsdag då kontoret stänger tidigt dagen före midsommarafton. Perfekt att gå på semester en sån dag! 


När jag kom hem var mamma och Minna där och höll Hugo och Leah sällskap. Mamma hade fixat både lasagne till lunch och tårta till efterrätt för att fira att jag gått på semester. Helt perfekt! 


Efter att vinötit var det dags för mig att bege mig till vårdcentralen för att få första vaccinationssprutan! 

Jag har trott det skulle dröja framåt slutet av sommaren innan 30 åringarna skulle börja få sina sprutor, men tji fick jag! Och inte mig emot det minsta🙂

Ett stick senare och lite väntan var jag hemma igen. Nästa spruta blir i mitten på augusti. Snart kanske världens kak börja bli normal igen! 


Sen blev det packning inför midsommar som planerades att spenderas på båten och sjön. Försökte få allt till båten så atr allt skulle vara packat och klart så vi bara kunde åka sen. 


På kvällen var vi och grillade hos Martin och Cissi! Det var evigheter sen sist men nu var alla friska och pigga så vi lyckades vi få ihop det. Jättetrevligt att ses. Det blev en helkväll där. Barnen körde på för fullt och vi andra fick prata av oss. Man har ju massa att uppdatera sig om när man inte setts på ett tag🙂 


Klockan var sent när vi åkte därifrån men Pontus tyckte det var helt okej ändå för honom att köra båt då det inte var så mörkt ute. Så vi åkte till båten. Vi andra borstade tänderna, tog på oss nattlivet och gick och la oss medan Pontus satte sig och körde iväg med båten mot midsommarfirande. 


Sammantaget en väldigt bra dag och start på årets  semester! 


//Sofie 






Inga kommentarer: