30 juli 2021

Tur på cykeln, hoppande i borgar och bad i havet!


Ännu en solig morgon vaknade vi upp till! Pontus skulle köra ett pass på rullskidorna så jag hände på fast på cykeln. 


Mitt styre blev lite snett under transporten hit till Gotland. Bara lite irriterande men uppenbarligen inte tillräckligt irriterande för att jag skulle orka åtgärda det. 


Jqg tog rygg på Pontus och sen så gav vi oss iväg. 


Men rätt snart var det jag som låg framför Pontus. Leka hare och få honom att öka lite mera. 

Det blev en tur på dryga två mil. Jättefin sväng runt på småvägar utan någon trafik knappt. Sen är det ju så plant här! Så lätt cyklat så det finns inte. Passat mig perfekt🙂


Efter en dusch och lite frukost i magen så tog jag och Elin med Minna, Leah och Majken till ett ställe där man kan hoppa i massa hoppborgar. 


Tyvärr hade de inte öppnat när vi kom dit. Så vi fick slå ihjäl en halvtimme innan vi fick komma in. 


Det var väldigt varmt så svetten rann bra på alla barnen när de sprang omkring och hoppade bland de olika sakerna. 


Det fanns några hoppborgar som var mer anpassade för mindre barn som Majken tyckte väldigt mycket om. 


Leah gav sig på de med lite större utmaning. Efter massa hoppande var de tre trötta tjejer vi tog med tillbaka till husen för intag av lunch. 


På eftermiddagen sen drog vi till stranden för att svalka oss! 


Så himla fin sandstrand vid Tofta. 


Leah gick på jakt efter fina stenar. 


Som hennes mor sen fick bära omkring på. 


Hennes far valde att slappa en stund i solen. 


Majken är en riktig badbrud. Ja för att inte tala om Minna. Hon ville aldrig komma upp ur vattnet. 


Vi fick locka med glass. Då följde alla barnen med upp. Glass är bästa mutan. 


Finaste glasstjejerna! 


Jag satt mig en stund och läste på våran altan. Testade äppelmusten vi köpte från en av gårdsbutikerna. Det var riktigt gott! 

 
På kvällen var det Leah och Pontus som stod för maten. 


Majken varväldigt snabbt med att testa citronen som satt på fördrinken. Den var sur. 


Till förrätt blev det kräftsoppa. Den är så god! Längesen sist vi gjorde den så det gjorde nog att den smakade extra bra. 


Sen mitt i allt kom det en regnskur! Vi såg hur mörkt det blev på himmelen så vi hann plocka in allt innan det började ösa ner. Sen slutade det regna lagom till att vi dukat upp all inomhus. Såklart. 


Efterrätten var det Leah som stod för. Kladdkaka med glass och bär. Ja vi blev nätta även den här kvällen. 


//Sofie 

Inga kommentarer: