01 augusti 2021

Ut på tur aldrig sur!

 

Att gå morgonpromenad på såna här ställen är inte helt fel. Så underbart fint att gå längst med havet. Att gå promenad är en bra start på dagen och att dessutom få gå här med en bra podd i öronen är ju helt perfekt.  

Efter promenaden så blev det frukost och en dusch. Barnen åkte iväg med Elin, Aron och Minna till Keippbyn för att hänga där under dagen. Jag, Pontus och mamma tog oss en lite roadtrip för att utforska lite mer av Gotland. 


Vi hade inget mål mer än att stanna vid de skyltar ohc platser vi tyckte verkade spännande. Såklart vid en hel del såna här skyltar! 


Även Westergarns lanthandel fick sig ett besök. Så himla mysig butik som gick helt i äldre stil. 


Både ätbart och inredning fanns att kika på. 


Jag slog till på en flaska vatten (så varmt!) och på en liten minipåse med minibiskvier i. Hade jag vetat vad den lilla påsen med 4 tuggor biskvier kostade innan hade jag inte köpte den. 78 kronor fattigare och en mumsbit rikare. 


Ett annat stopp vad vid en vintage och retro butik som sålde allt från kläder till gamla serviser och möbler. 


Den här urfina blompiedestalen hade så gärna fått följa med mig hem. Om jag haft plats i bilen vilket jag såklart inte hade. Så himla fin den hade varit på altanen eller i vardagsrummet med massa fina pelargoner på! 
 

På ett ställe mötes vi av en glad liten hund som hälsade oss välkomna och på ett annat var det ett gäng hönor. 


Helmysigt att bara åka omkring och se vad man hittar. Det står skyltar vid vägen överallt om olika saker att besöka. Roligast är alla gårdsbutiker som säljer olika produkter från sina egna gårdar. Pontus köpte lammkött från den här lilla butiken. Jag köpte päronmust och en juldekoration. 


Pontus hade sen lyckats boka in oss på ett restaurangbesök och vi hade fått bord redan klockan 17. så vi bestämde att vi bara behövde något lättare till lunch. Så vi valde att stanna vid det här creperiet i Fide. Så många bra matställen på Gotland men det här stället var inte ett av dem. Dålig service, dyrt, lång väntan på maten och när maten väl kom in levde den verkligen inte upp till förväntan. 



85 kronor för det här. En pannkaka med sju skivor banan och en klick nutella. Det hade en femåring klarat av att göra. Om inte bättre till och med. 


Det enda positiva var att de hade en mysig trädgård där man kunde sitta och äta. Inget ställe jag rekommenderar med andra ord. 


Däremot så var Pontus och jag och åt på ett bra mycket trevligare och bättre ställe på kvällen! Men det förtjänar sitt egna inlägg tycker jag :-) 


//Sofie 

Inga kommentarer: