02 januari 2022

Nyårsafton 2021


Som vanligt låg övriga familjen och sov som stockar när jag vaknade. Gick upp och gjorde frukost åt mig själv och kollade på nyhetsmorgon i lugn och ro. 


På förmiddagen åkte jag och handlade all mat till nyårsaftonens meny. Visade sig inte alls vara så dumt att göra samma dag. Väldigt mycket lugnare med folk och allt fanns i butiken även att det var nyårsafton. Man kanske skulle åka och handla julmaten på julaftonsmorgon med?

Sen åkte jag hit för en sista träning 2021. Hade lite problem innan jag kom in bara. Man låser upp dörren med en app i telefonen och det strulade lite men jag kom allt in till sist! 


Som vanligt är det lugnt med folk i december men i januari brukar det alltid explodera. Så det gäller ju att passa på och njuta av lugnet.
  

Det blev svettigt värre blev årets sista träningspass. 


Sen hade vi en väldigt lugn dag. Förberede maten inför kvällen, degade i soffan och hade det öungt och skönt. 


Vi firade in nya årets själva här hemma i år igen. Vi skulle iväg på nyårsdagen rätt tidigt så vi gjorde ett enkelt och smidigt nyårsfirande. 


Nyårsdukningen blev av det enklare slaget.
 

Såklart gjorde vi som övriga Svergie och körde på trerätters kvällen till ära. Förrätten blev rösti med löjrom på. Jättegott! 


Huvudrätten blev grillade tonfisk med risotto. Jag hittade ett recept som verkade så gott men nja. Det smakade faktiskt sisådär. Så kan det bli när man lagar något för första gången. 


Efterrätten blev en slags cheesecake i glas som jag såg recept på Instagram. 
 

Jag tog mig även en powernap mellan 21-22 för att säkert orka vara uppe till tolvslaget. 


Vaken lyckades jag vara och nytt år blev det också! 


Vi får hoppas att 2022 kommer bli ett bra år för alla och att coronan håller sig ner mer u skymundan. 


//Sofie 

Inga kommentarer: